برقرسانی ماژول در تابلوهای روان

برق‌رسانی ماژول‌ها در تابلوهای روان به چه صورت است؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که در عملکرد تابلوهای روان مؤثر است برق‌رسانی یا همان انتخاب پاور مناسب برای تلویزیون شهری یا همان تابلوهای روان است. پس یکی از مواردی که هنگام خرید تلویزیون شهری باید به آن توجه کنید منبع تغذیه آن است. در ساخت این تلویزیون شهری از پاوری باقدرت 5 ولتاژ استفاده می‌کنند. در ادامه این مقاله به این سؤال پاسخ خواهیم داد که برق‌رسانی ماژول‌ها در تابلوهای روان به چه صورت است؟

برق‌رسانی به تابلو روان

یکی از مهم‌ترین عوامل در طول عمر و پایداری نمایشگرهای LED برق‌رسانی به ماژول‌هاست. به این نکته باید توجه کنید تولیدکننده تلویزیون شهری برای برق‌رسانی به ماژول‌ها برق 5 ولتی را در نظر گرفته نه برق 220 ولت شهری؛ بنابراین وظیفه اصلی پاور تبدیل ولتاژ 220 به 5 ولت است.

استفاده از منبع تغذیه در برق رسانی به تابلوهای روان

نوع منبع تغذیه در محصولات الکتریکی مشخص می‌کند که امکانات سخت افزاری برای هر دستگاه مورد نیاز است.از آنجاییکه هر منبع تغذیه با توجه به عناصر سخت افزاری نصب می‌شود، می‌توان به میزان مصرف هریک ولتاژ منبع تغذیه را محاسبه کرد.

مشکلات منبع تغذیه

منبع نغذیه برق رسانی

می‌توان گفت بیشترین میزان خرابی را منبع تغذیه دارد. زمان محصول روشن می‌شود عملیات منبع تغذیه آغاز و وقتی سیستم خاموش می شود کار سیستم تغذیه به اتمام می‌رسد. باتوجه به تکرار این عملیات منبع تغذیه در معرض از کار افتادن است. پس بهتر است نسبت به احساس بوی سوختگی حساس باشید.

چگونه می‌توان جریان برق هر ماژول را در تابلوهای روان محاسبه کرد؟

جریان مصرفی برای هر ماژول نمایشگر LED در مدارهای الکترونیکی 20 میلی‌آمپر است. این نکته را در نظر داشته باشید که اگر این جریان افزایش پیدا کند باعث سوختن صفحه نمایشگر می‌شود. درصورتی‌که این جریان کمتر از 20 میلی‌آمپر باشد، صفحه‌نمایش کم‌نورتر است. تنها موردی که باید به آن توجه کنید این است که این میزان روشنایی صفحات نمایش به جنس و نوع آن متغیر است.

هر ماژول 16 در 32 تک‌رنگ دارای 512 عدد ال‌ای‌دی است و ماژول‌های تک‌رنگ P10 اسکن 4/1 هستند. (به این معنی که در یک‌لحظه همه ال‌ای‌دی ها روشن نیستند. این که ما همه تابلو را روشن می‌بینیم خاموش و روشن‌شدن‌ آنها با سرعت زیاد است.) پس 128 = 4/512 به این معنی که در هر لحظه فقط 128 LED روشن است.

ازآنجایی‌که مصرف هر LED 20 میلی‌آمپر است: 2560=20*128 میلی‌آمپر یا 2.56 آمپر. پس در شرایط معمولی مصرف هر ماژول را 2.56 آمپر در نظر می‌گیریم که این مقدار به میزانی جزئی نوسان دارد.

پاورهای 5 ولت با آمپرهای مختلف تولید می شود. اما از آنجایی که تولیدکننده داخلی ندارند پاورهای 5 ولت 40 آمپر در بازار موجود است. طبق تعریف بالا 12 ماژول 2.7 آمپری به طورکلی 32.4 آمپر جریان مصرف می شود.

مقدار جریان روی همه پاورها ثبت شده است که میزان حداکثری است. به این معنا که حداکثر 40 آمپر در صورتی که فشار بیش از حد و دما بیش از حد باشد، احتمال سوختن دستگاه زیاد است. لازم به ذکر است که وقتی دمای داخل  پاور به بیش از 50 درجه برسد، حداکثر توان خروجی پاور کاهش پیدا می کند.

تصویر مدیریت سایت
مدیریت سایت

گروه تابلوسازی حمزه ای از سال 1391 به صورت حرفه‌ای وارد حوزه تابلو روان و تلویزیون شهری شده است. بخش وبلاگ آماده شده به منظور آشنایی بیشتر کاربران محترم سایت با محصولات، مدل‌ها، نحوه تعمیرات، قطعات و غیره توسط متخصیص ما آماده و به اشتراک گذاشته شده است.

فهرست مطالب

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
اولین navigation menu here خود را ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

با ما در تماس باشید

شما می‌توانید برای ارتباط سریع با ما نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

کليه حقوق مادی و معنوی اين سايت متعلق به گروه تابلو سازی حمزه ای ميباشد | طراحی سايت و سئو توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ پارس وب