اصول و قوانین تبلیغات محیطی

قوانین و اصول طراحی تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی یکی از بهترین و موثرترین روش های تبلیغاتی است که با استفاده از ابزارهای مختلف شامل بیلبوردها، استرابورد، تلویزیون شهری و … صورت می گیرد. حتما تا به حال در سطح شهر با تبلیغات محیطی بسیاری مواجه شده اید، اما آیا تمامی آن ها را به خاطر دارید؟

گمان نمی کنم!

اکنون یک سوال خیلی مهم به ویژه برای افرادی که قصد استفاده از تبلیغات محیطی دارند، پیش می آید و آن هم چگونگی افزایش تاثیرگذاری این شیوه تبلیغاتی است. برای رسیدن به پاسخ این سوال لازم است که با قوانین و اصول طراحی تبلیغات محیطی به طور کامل آشنا شوید. با ما همراه باشید.

7 اصل مهم برای طراحی تبلیغات شهری (محیطی)

با توجه به فضای رقابتی گسترده درخرید تلویزیون شهری و همینطور تبلیغات محیطی، طراحی آن باید با توجه به اصول و قوانین خاصی صورت گیرد تا تاثیر قابل توجهی بر مخاطبان بگذارد.

مهم ترین قوانین و اصول طراحی تبلیغات محیطی که منجر به افزایش تاثیرگذاری این شیوه تبلیغاتی بر مخاطبان می شوند، عبارتند از:

اصول تبلیغات محیطی

انتقال پیام از طریق داستان مفهومی در طراحی تبلیغات محیطی

اگر می خواهید با استفاده از تبلیغات محیطی بر مخاطبان خود تاثیر بگذارید، حتما یک داستان مشخص برای کسب و کار خود تعریف کنید. برای تعریف داستان مفهومی و موثر، ابتدا باید اهداف و استراتژی های خود از تبلیغات را مشخص کنید.

اصول طراحی تبلیغات محیطی جهت بیان داستان برند این است که عکس و متن را با هم ادغام کنید، زیرا تبلیغات محیطی یک رسانه بصری است و نوشتن متن بدون استفاده از هیچ عکسی، هیچ جذابیتی برای مخاطب ندارد، همچنین استفاده از عکس نیز به تنهایی، شاید خیلی قابل درک نباشد. بنابراین توصیه ما به شما این است که از هیچ یک از این 2 نوع محتوا به تنهایی استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید» بررسی قوانین و مقررات نصب تلویزیون شهری

پرهیز از به کارگیری جملات طولانی از اصول طراحی تبلیغات شهری!

ابزارهای تبلیغات شهری اعم از بیلبورد و تلویزیون شهری معمولا در بزرگراه ها، کنار اتوبان، میادین شهرها و … نصب می شوند. به بیانی دقیق تر این ابزارها معمولا در مسیر رفت و آمد ماشین ها قرار داشته؛ بنابراین سرنشینان ماشین، زمان زیادی برای خواندن محتوای تبلیغات شهری ندارند. پس از به کارگیری عبارات و جملات طولانی (بیشتر از 6 کلمه) به طور جد بپرهیزید. سعی کنید پیام خود را با حداقل کلمه به مخاطبان خود انتقال دهید.

طراحی تبلیغات محیطی جذاب و خلاقانه

تبلیغات محیطی خلاقانه

یکی از مهم ترین اصول طراحی تبلیغات محیطی، خلاقیت است. شما می توانید با یک اقدام خلاقانه خواه استفاده از یک تصویر با کیفیت، مرتبط و جذاب باشد یا یک پیام تبلیغاتی کوتاه و مفهومی، توجه مخاطبان زیادی را جلب کرده و در نتیجه خیلی سریع به اهداف تبلیغاتی خود دست پیدا کنید. درصورتی که تمایل دارید از برخی مدل‌ها ایده بگیرید، می‌توانید بهترین تبلیغات 3 بعدی در دنیا را مشاهده کنید. رنگ‌ها نیز در جلب توجه افراد، تاثیر بسیار زیادی دارند؛ بنابراین از استفاده از رنگ های روشن و خیره کننده، غافل نشوید.

رعایت اصول طراحی تبلیغات شهری با توجه به محل نصب ابزار آن

اگر می خواهید با خرید تلویزیون شهری، اجاره بیلبورد در مشهد و … محصولات و خدمات خود را به روش محیطی، تبلیغ کنید حتما به محل نصب آن ها توجه داشته باشید. در واقع محل نصب ابزارهای تبلیغات محیطی، نقش بسیار مهمی در نحوه طراحی آن ها دارد.

به عنوان مثال اگر صاحب یک رستوران هستید و می خواهید آن را تبلیغ کنید، می توانید در ابتدای شهر با استفاده اصولی از تلویزیون شهری، یک نمای کلی از رستوران خود به نمایش گذاشته و تعداد بسیار زیادی از مسافران خسته از راه را به سمت رستوران خود جذب کنید.

انتقال پیام به شیوه ای ساده اما خلاقانه از اصول طراحی تبلیغات شهری

یکی دیگر از قوانین و اصول تبلیغات شهری این است که پیام خود را با خلاقیت در عین سادگی به مخاطبان منتقل کنید. زیرا آن ها فرصت زیادی برای حل معما نخواهند داشت. بدیهی است که هر چه پیام، ساده تر باشد، بهتر در خاطر مخاطب می ماند. شما می توانید به راحتی و از طریق بازی با کلمات، یک محتوای ساده و البته خلاقانه تولید کنید.

استفاده از تابلوهای تبلیغاتی بیشتر

یکی دیگر از اصول طراحی تبلیغات شهری که منجر به تاثیرگذاری بیشتر آن ها می شود، استفاده از چندین تابلو تبلیغاتی و نصب آن ها در مکان های مختلف می باشد تا به این طریق، افراد بیشتری با محصولات و خدمات شما آشنا شوند.

تابلوهای تبلغاتی دارای یک شاخص هستند که براساس فاکتورهای مختلفی نظیر موقعیت جغرافیایی، اندازه، ترافیک و … اندازه گیری می شود. این شاخص عددی بین 0 تا 100 و تعیین کننده میزان دیده شدن تبلیغات شماست؛ به این معنا که اگر شاخص تابلوی تبلیغاتی شما 30 باشد یعنی 30 درصد از افرادی که از محل نصب تابلوی تبلیغاتی شما عبور می کنند، آن را خواهند دید.

طراحی تبلیغات شهری فقط برای انتقال پیام اصلی!

تبلیغات محیطی فقط و فقط برای انتقال پیام اصلی کسب و کار، مناسب و کاربردی است. زیرا همانطور که در بخش های قبلی مقاله هم چنیدن بار به آن اشاره کردیم خواننده فرصت زیادی برای دیدن و خواندن محتوای این تبلیغات نخواهد داشت. بنابراین از نوشتن مطالب اضافی نظیر معرفی تمامی راه های ارتباطی و … بپرهیزید تا حواس مخاطب شما از پیام اصلی کسب و کارتان پرت نشود.

نتیجه گیری بررسی قوانین و اصول طراحی تبلیغات محیطی!

در این مقاله آموختیم که تبلیغات محیطی یکی از شیوه های تبلیغاتی سنتی و البته محبوب است که با رعایت یک سری اصول که در طول محتوا معرفی نمودیم، می توان تاثیر آن ها را دوچندان کرد.

در آخر شما عزیزان می توانید سوالات و یا تجربیات خود از استفاده از ابزارهای تبلیغات محیطی و تاثیر آن ها بر کسب و کار خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

تصویر مدیریت سایت
مدیریت سایت

گروه تابلوسازی حمزه ای از سال 1391 به صورت حرفه‌ای وارد حوزه تابلو روان و تلویزیون شهری شده است. بخش وبلاگ آماده شده به منظور آشنایی بیشتر کاربران محترم سایت با محصولات، مدل‌ها، نحوه تعمیرات، قطعات و غیره توسط متخصیص ما آماده و به اشتراک گذاشته شده است.

فهرست مطالب

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
اولین navigation menu here خود را ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

با ما در تماس باشید

شما می‌توانید برای ارتباط سریع با ما نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

کليه حقوق مادی و معنوی اين سايت متعلق به گروه تابلو سازی حمزه ای ميباشد | طراحی سايت و سئو توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ پارس وب