آشنایی با نمایشگرهای مجتمع های تجاری و تفریحی

آشنایی با تلویزیون شهری مجتمع تجاری و تفریحی

تلویزیون‌هایی که شما در سطح شهر، استادیوم‌ها، مراکز خرید و… می‌بینید را تلویزیون شهری می‌گویند. این مدل از تلویزیون‌ها نمایش تبلیغات محیطی، اطلاع‌رسانی و پخش تیزر را به عهده دارند. این مدل از نمایشگرها از LEDهای کوچکی تشکیل می‌شوند که به دو مدل RGB و 2RGB تقسیم‌بندی می‌شود.

بیشتر بخوانید: آشنایی با led و ویژگی‌های استفاده از آن در این مقاله از فروشگاه حمزه‌ای

در مدل RGB هر پیکسل دارای یک ال ای دی قرمز،آبی و سبزاست و مدل RGB2 پیکسل هایی با دو LED به رنگ آبی، قرمز و سبز دارد. البته کیفیت تصاویر در دومین بالا بسیار بیشتر است.

تقسیم‌بندی تلویزیون‌های شهری از نظر کاربرد

باتوجه‌به این که از این مدل از تلویزیون در چه مکانی استفاده شود، می‌توان آن‌ها را به دودسته تقسیم کرد:

تقسیم‌بندی تلویزیون‌های شهری از نظر کاربرد

Outdoor

اگر می‌خواهید از تلویزیون‌های شهری در فضاهای باز مثل پارک‌ها، دانشگاه‌ها، میدان‌های شهر، مجتمع‌های تجاری بزرگ استفاده کنید، باید مقاوم‌بودن آن را در نظر بگیرید. چراکه اطرافشان کاملاً بدون حفاظ است؛ بنابراین باید در برابر آب باران و ضربه‌های احتمالی مقاومت قابل‌قبولی داشته باشند. اگر این موارد را برای خرید تلویزیون شهری در نظر دارید، out door بهترین گزینه است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با تلویزیون‌های ضد آب و لیستی از نکات کلیدی قبل از خرید آن‌ها

Indoor

این مدل از تلویزیون‌ها نسبت به مدل قبلی از کیفیت نمایش کمتری برخوردارند. ضمن اینکه مقاومتی هم در برابر آب ندارند. به همین دلیل تولیدکنندگان ساخت تلویزیون شهری Indoor  را برای سالن‌های مترو، آمفی‌تئاتر، سالن‌های کنفرانس، استادیوم‌ها و… در نظر گرفته‌اند.

نمایشگر ماشینی قابل‌حمل

بین صفحه‌های نمایشگر موجود در سطح شهر حتماً با مدلی برخورد کرده‌اید که توسط چهارچوبی به واسط یک موتور حرکت می‌کنند. یا اینکه 3 تا 4 متر ارتفاع دارند و توسط ماشین‌های سنگین جابه‌جا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: لیستی از مزایای استفاده از نمایشگرهای LED در فضای باز 

نمایشگر غول‌پیکری شهری

زمانی که در سالن‌های کنفرانس و همایش‌ها قصد نمایش تصاویر و ویدئو را دارند، باید تصاویری واضح و باکیفیت ارائه دهند. به همین دلیل باید از نمایشگرهای غول‌پیکری شهری استفاده شود. اگر قصد خرید این صفحات نمایش را دارید، بهتر است از قیمت تلویزیون شهری داخل سالن اطلاع داشته باشید تا بتوانید هزینه‌ای که در اختیار دارید را مدیریت کنید.

تلویزیون شهری – نمایشگر فول کالر

اگر فایل‌های تصویری و صوتی را در اختیار دارید و می‌خواهید آن را در نقاط پرتردد شهر مثل چهارراه‌ها، پارک‌ها و… به نمایش بگذارید، نمایشگر فول کالر بهترین انتخاب برای شماست.

اسکوربردهای تمام‌رنگی ورزشی و تبلیغات تجاری زمین‌های ورزشی

حتماً هنگام تماشای فوتبال یا ورزش‌های سالنی، تبلیغات اطراف زمین توجهتان را جلب  کرده است. البته این نمایشگرها در کنار تبلیغات نتیجه بازی را هم برای حضار در سالن و بیننده‌های تلویزیون نمایش می‌دهد. اسکور بردهای ورزشی به‌عنوان مدلی از تلویزیون‌های شهری در سازمان‌ها، فدراسیون‌ها، کانون‌های تبلیغاتی و… کاربرد دارند. از این مدل از صفحات نمایشگر برای نمایش‌دادن انواع فیلم، عکس، تیزر تبلیغاتی و… می‌توان استفاده کرد. ضمن اینکه با اتصال دوربین به این صفحات امکان پخش تصاویر به‌صورت زنده را هم برای شما فراهم می‌کند.

نمایشگر فول کالر (تلویزیون شهری) سر درب مغازه ها و فروشگاه ها

صاحبان فروشگاه ها و مغازه داران برای جذب مشتری، معرفی محصولات و خدمات، تبلیغات و … از نمایشگرهای فول کالر استفاده می کنند. به نظر می رسد این مدل از نمایشگرها جایگزین مناسبی برای تابلوهای چاپی و لامپ های ال ای دی است. چراکه مغازه داران از جذب مشتری هم در طول شب و هم در روز به دلیل استفاده از این مدل تلویزیون شهری رضایت دارند. آن ها متن های ثابت و روان، تیزر، پخش زنده تلویزیون، فیلم و… را به وسیله این تابلو ها به نمایش می گذارند.

تلویزیون شهری پارک ها ومکان های عمومی و خصوصی

تلویزیون شهری پارک ها ومکان های عمومی و خصوصی

اگر در زمان برگزاری مراسم های مذهبی به پارک ها، حسینیه ها، مساجد و… رفته باشید متوجه شده اید که می توانید تصویر سخنران یا گاهی خودتان را ببینید. در واقع برای نمایش این موارد از نوعی تلویزیون شهری استفاده شده است. همانطور که می دانید این صفحات نمایشی علاوه بر تصویر صوت را هم با بیننده به اشتراک می گذارد.

درکناراین موارد برای اطلاع رسانی، تبلیغات تجاری، پیام های شهروندی را هم به نمایش می گذارد.

نمایشگر غول پیکر استخرها و مکان های تفریحی،ورزشی

مکان های تفریحی و ورزشی برای جذب مشتری بیشتر از نمایشگرهایی برای نمایش انواع مسابقات ورزشی، فیلم و… استفاده می کنند. این مکان ها سعی می کنند در کنار امکانات رفاهی، امکانات تفریحی را هم برای مشتریان فراهم کنند.

استفاده از تلویزیون های تعاملی در مجتمع های تجاری و تفریحی

می توان گفت نوعی دیگر از تلویزیون های شهری، تلویزیون های تعاملی هستند که برای ارائه خدمات و سرگرمی کاربران استفاده می شوند. یکی از مهمترین ویژگی های این مدل از تلویزیون ها، اتصالشان به اینترنت و دسترسی به برنامه های مختلف است.

از دیگر کاربردهای این مدل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نمایش آگهی ها و تبلیغات
  • ارائه خدمات اطلاعاتی
  • ارائه خدمات سرگرمی.

رعایت این نکات برای تضمین ایمنی و سلامت کاربر الزامیست

به دلیل اتصال این صفحات نمایش به برق و ابعاد بزرگ آن باید نکات ایمنی و حفظ سلامت کاربران را درنظر گرفت. چرا که مسئولیت هر اتفاق ناگواری به عهده شرکت نصب کننده است.

  • رعایت فاصله مناسب بین نمایشگر و کاربران
  • نصب تابلوهای راهنما جهت اخطار به کاربران
  • جایگذاری و مهار درست صفحه نمایشگر
  • اطمینان از مقاومت و سلامت سازه ها

جمع بندی

هدف ما از نگارش این مقاله آشنایی با تلویزیون شهری مجتمع تجاری و تفریحی کاربران است. با توجه به کاربری­های و ابعاد مختلف این تابلوها و همینطور اهمیت نحوه نصب شان، توصیه می کنیم برای خرید و جایگذاری آن ها از تیم تابلوسازی حمزه ای کمک بگیرید.

تصویر مدیریت سایت
مدیریت سایت

گروه تابلوسازی حمزه ای از سال 1391 به صورت حرفه‌ای وارد حوزه تابلو روان و تلویزیون شهری شده است. بخش وبلاگ آماده شده به منظور آشنایی بیشتر کاربران محترم سایت با محصولات، مدل‌ها، نحوه تعمیرات، قطعات و غیره توسط متخصیص ما آماده و به اشتراک گذاشته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
اولین navigation menu here خود را ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

با ما در تماس باشید

شما می‌توانید برای ارتباط سریع با ما نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

کليه حقوق مادی و معنوی اين سايت متعلق به گروه تابلو سازی حمزه ای ميباشد | طراحی سايت و سئو توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ پارس وب