آموزش تعمیر و اسمبل ماژول تابلو روان led

صفر تا صد آموزش تعمیر و اسمبل ماژول تابلو روان

آموزش تعمیر و اسمبل ماژول تابلو روان LED یکی از مباحث مهمی است که تمامی شرکت‌های ارائه دهنده تلویزیون شهری باید با آن آشنایی داشته باشند. به صورت کلی این روزها روش‌های تبلیغاتی فرق کرده و دیگر نمی‌توانید با استفاده از روش‌های قدیمی، مشتریان را جذب کنید.

یکی از روش‌های نوین و پرکاربرد امروزی، خرید تلویزیون شهری است. این ابزاری برای نمایش ویدئوها و تیزرهای تبلیغاتی در سطح شهر بوده و کاربردهای دیگری نیز دارد.

بیشتر بخوانید» آموزش استفاده از نرم افزار تابلو روان hd 2016

تلویزیون شهری با استفاده از تکنولوژی روز دنیا ساخته شده و برای تعمیر هر بخش آن به دانش فنی و تخصصی نیاز است. تعمیر و اسمبل ماژول تابلو روان LED نیز یکی از همین موارد است که باید برای انجام آن از افراد متخصص کمک بگیرید.

در این مطلب اطلاعاتی را در رابطه با این موضوع در اختیار شما قرار می‌دهیم ولی اگر به صورت کامل به این حوزه تسلط ندارید، به هیچ وجه برای تعمیر اقدام نکنید.

تعمیر ماژول تابلو روان LED

تعمیر ماژول تابلو روان LED

تابلو روان یا همان تلویزیون شهری، از ماژول‌های مختلفی تشکیل شده است. در واقع این ماژول‌ها کنار هم قرار گرفته و باعث نمایش ویدئو یا تصویر مورد نظر می‌شوند. اگر کوچک‌ترین مشکلی در هر کدام از آن‌ها به وجود بیاید، کار کل تلویزیون به مشکل خورده و نمی‌توانید به هیچ وجه از آن استفاده کنید.

خرابی ماژول تابلو روان می‌تواند دلایل مختلفی مانند مشکل در خروجی ماژول، خرابی کابل‌های اتصالی فلات، مشکل در سیم‌های تامین کننده منبع تغذیه ماژول و … داشته باشد. اولین مرحله برای تعمیر و اسمبل ماژول تابلو روان LED، پیدا کردن عیب است. زمانی می‌توانید مشکل را حل کنید که بدانید دقیقا این مسئله در کدام بخش به وجود آمده است.

بعد از این مرحله، باید با طرز کار تمامی بخش‌های ماژول تابلو روان آشنا باشید. برای مثال پاور یا ترانس تابلو روان از همه مهم‌تر بوده و تعمیر آن بسیار سخت است. کوچک‌ترین نقصی در آن می‌تواند روی سایر بخش‌ها نیز تاثیرگذار باشد.

می‌توانید از ابزارهایی مانند پیچ گوشتی برقی، سیم چین، بست پلاستیکی، سیم لخت کن و … برای تعمیر و اسمبل ماژول تابلو روان LED استفاده کنید.

مراحل تعمیر ماژول تابلو روان LED

  1. ماژول مورد نظر را به پاور و کارت کنترل متصل کرده و با استفاده از کلید تست کارت کنترل، تمامی رنگ‌های آبی، قرمز، سبز و سفید را بررسی کرده و ال ای دی خراب را تشخیص دهید.
  2. حالا نوبت به این می‌‎رسد که ال ای دی خراب را ار PCB جدا کرده و موارد سالم را به جای آن‌ها نصب کنید.
  3. برای این جایگزینی باید ماژول از پاور جدا کرده و خاموش کنید.
  4. ماسک ماژول را نیز باز کرده و اگر فضای خارج برای تعمیر داشت، باید رزین پلاستیکی اطراف بخش سوخته را نیز باز کنید.
  5. حالا نوبت به این می‌رسد که پیکسل معیوب را بردارید. برای این کار از هیتر استفاده کرده و تنظیم باد و درجه حرارت را روی 2 قرار دهید تا سایر بخش‌ها خراب نشوند.
  6. نهایتا برای جا گذاری پیکسل سالم نیز باید از هیتر استفاده کنید. این موضوع هم باعث بهتر انجام شدن تعویض قطعه شده و هم سایر بخش‌ها را سالم نگه می‌دارد.

اسمبل ماژول تابلو روان LED

تابلوهای روان اندازه‌های مختلفی داشته و هر کدام از آن‌ها روش مشخصی برای اسمبل دارند. زمانی که تصمیم به اسمبل ماژول تابلو روان LED می‌کنیم باید با توجه به اندازه‌ای که دارد، به تعداد خروجی لازم و نوع برد کنترلر دقت داشته باشیم. ولی اگر بخواهید مراحل اسمبل ماژول تابلو روان LED را بدانید، باید به موارد زیر دقت کنید:

  1. اولین مرحله این است که تمامی ماژول‌های تلویزیون شهری را روی سطح مسطحی کنار هم قرار دهید. برای اینکه بدانید هر کدام از این ماژول‌ها در کدام بخش باید قرار بگیرند، باید از فلش‌های موجود در پشت ماژول کمک بگیرید.
  2. حالا نوبت به این می‌رسد تا واشرهای آب بند را متصل کنید.
  3. در مرحله سوم باید قاب تابلو روان را روی ماژول‌ها قرار داده و با استفاده از پیچ گوشتی، تمامی پیچ‌های روی آن را سفت کنید.
  4. برای برقراری ارتباط بین ماژول‎های موجود، باید کابل دیتا یا کابل فلت بین آن‌ها را متصل کنید.
  5. بخشی از پاور تابلو روان که ترمینال دارد را به سمت پایین گرفته و آن را روی جای پیچ بخش پایینی، محکم کنید. برای این کار باید از پیچ ماژول استفاده کنید.
  6. قسمت بالایی پاور را باید با پیچ سرمته نصب کنید. برای این کار باید از پیچ گوشتی برقی استفاده کنید چرا که برای بستن آن باید قاب را سوراخ کنید.
سوالات متداول

از اسکوربورد برای نمایش امتیاز، مسابقات، بازیکنان و… در سالن‌های ورزشی و زمین‌های بازی استفاده می‌کنند.

بله. اسکوربوردهای زمین فوتبال می‌توانند در صورت قطع شدن برق، دیتا نمایش داده شده را ذخیره کنند.

این اسکوربوردها معمولا دارای قابلیت شارژ باتری هستند.

باید از پارچه‌ای نرم و تمیز استفاده کرده تا نمایشگر دچار خراشیدگی نشود.

برای برطرف کردن این خطا باید دفترچه راهنما آن را مطالعه کنید.

تصویر مدیریت سایت
مدیریت سایت

گروه تابلوسازی حمزه ای از سال 1391 به صورت حرفه‌ای وارد حوزه تابلو روان و تلویزیون شهری شده است. بخش وبلاگ آماده شده به منظور آشنایی بیشتر کاربران محترم سایت با محصولات، مدل‌ها، نحوه تعمیرات، قطعات و غیره توسط متخصیص ما آماده و به اشتراک گذاشته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
اولین navigation menu here خود را ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

با ما در تماس باشید

شما می‌توانید برای ارتباط سریع با ما نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

کليه حقوق مادی و معنوی اين سايت متعلق به گروه تابلو سازی حمزه ای ميباشد | طراحی سايت و سئو توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ پارس وب